ESG - Environment Social Governance. Dotyczy unijnej dyrektywy CSRD, która już od 2024 roku będzie nakładać obowiązek składania raportu środowiskowego (niefinansowego) na firmy zatrudniające powyżej 250 osób. Po raz pierwszy obowiązek raportowania pojawił się w 2018 roku (za rok 2017), ale dopiero od niedawna, w związku z wprowadzonymi zmianami w dyrektywie NFRD (teraz CSRD), temat ten wzbudza większe zainteresowanie. Idea raportowania środowiskowego jest nam bardzo bliska, dlatego w naszym działaniu nieustannie dążymy do perfekcji w zakresie zrównoważonego rozwoju. Mimo, że nie podlegamy obowiązkowi składania raportu, to wierzymy w jego istotność. W związku z tym już teraz zobowiązujemy się do opublikowania sprawozdania niefinansowego za rok 2023. A tymczasem zapraszamy do zapoznania się z działaniami podjętymi przez naszą firmę w obszarze ESG.

ESG

Środowisko
Społeczna odpowiedzialność
Ład korporacyjny

ESG – skrót oznaczający czynniki, 
w oparciu o które tworzone są ratingi 
i oceny pozafinansowe przedsiębiorstw, państw i innych organizacji.

Dysponujemy technologią i flotą przyjazną środowisku, a nasze projekty są ściśle związane 
z SDGs. 

Nasza flota składa się wyłącznie z samochodów spełniających restrykcyjne wymogi środowiskowe, posiadających certyfikaty klasy EURO 6.
Jednocześnie wykorzystujemy dwa najnowocześniejsze systemy zarządzania flotą i efektywnością paliwową.

To kompletny zestaw narzędzi do wsparcia całego łańcucha procesów biznesowych. Precyzyjna i wielosystemowa identyfikacja zasobów (RFID: LF, UHF, NFC, kody kreskowe), planowanie zadań jednorazowych i cyklicznych oraz zdalna komunikacja dyspozytor – kierowca poprzez oprogramowanie dyspozytorskie OptiTrax i terminal pokładowy XTrack WorkMate. Monitorowanie realizacji zleceń i parametrów istotnych dla procesu. Kontrola rozchodu paliwa i AdBlue. Dowolne personalizowanie raportów i eksport danych oraz wsparcie procesów analitycznych w nieograniczonych możliwościach konfiguracji, wraz z integracją z narzędziami zewnętrznymi typu BI.

Renault Trucks Optifleet jest rozwiązaniem wspomagającym zarządzanie flotą "pod klucz", które ułatwia podejmowanie decyzji i zmniejsza koszty operacyjne. Dostępny poprzez aktywację "Over-the-Air", może szybko monitorować w czasie rzeczywistym dane dotyczące wydajności pojazdów i kierowców. Optifleet dostarcza kluczowych informacji na wyciągnięcie ręki, aby pomóc w zarządzaniu i redukcji kluczowych pozycji kosztowych. Pojazdy pozostają podłączone do Optifleet przez cały czas, i są dostępne za pośrednictwem portalu online lub Optifleet App, mobilnego narzędzia do zarządzania flotą. Rozwiązanie Optifleet ma odpowiedzialny projekt dostosowany do wszystkich urządzeń

Prowadzimy również działalność edukacyjną, szczególnie z najmłodszymi...

Edukuj się 
z nami

Cykl spotkań z grupą uczniów w wieku 7-10 lat pt. „Podróż po zrównoważonym świecie”

zobacz

Poza lokalnymi projektami, działamy również w Afryce, gdzie w 2022 roku założyliśmy nasze NGO
Intereko Energia South Sudan 

Nasze działania wynikają wprost z naszych wartości. Chcemy stworzyć zrównoważony świat nie tylko dla nas samych, ale również przyszłych pokoleń. Dlatego dbamy o to, aby żaden odpad nie trafiał na wysypisko śmieci. Inwestujemy w najnowsze technologie, które nam to umożliwiają. Dbamy o otaczający nas świat w każdym aspekcie, dlatego postanowiliśmy zmienić lokalizację naszego biura na bardziej przyjazne środowisku. Od lipca 2023 możecie nas znaleźć w jednym z najnowocześniejszych biurowców w Łodzi - Ogrodowa Office. Działamy nie tylko zewnętrznie. Również wśród kadry i pracowników promujemy proekologiczne postawy organizując takie akcje jak „Świeć przykładem” przypominając o potrzebie gaszenia światła oraz oznaczenia w postaci naklejek zwracających uwagę na marnowanie wody. 
Jesteśmy świadomi jak nawet małe działania mogę mieć ogromny wpływ na nasze otoczenie. Dlatego już od wielu lat prowadzimy elektroniczny system fakturowania, w celu ograniczenia zużycia papieru.

Dzięki naszej działalności trawającej już 10 lat uratowaliśmy 1 166 200 drzew, zaoszędziliśmy  288 120 Megawat energii elektrycznej, 480 200 m3 powierzchni wysypisk śmieci, 101 253 600 litrów ropy naftowej 
i 1 817 900 000 litów wody!

Dzięki naszej działalności z zakresu odbioru i recyclingu makulatury, trwającej już 10 lat, o tyle zmniejszyliśmy negatywny odcisk środowiskowy naszych klientów:

288 120 MgW

480 200 m3

1 166 200 

1 817 900 000 L

101 253 600 L

Zadowolenie i bezpieczeństwo naszych pracowników to nasza misja. 
W związku tym prowadzimy coroczne szkolenia z BHP i pierwszej pomocy dla wszystkich zatrudnionych osób. Organizujemy szkolenia zewnętrzne jak i wewnętrzne, a dzięki ciągłemu podnoszeniu kompetencji naszych specjalistów jesteśmy pewni, że nasza firma sprosta każdemu wyzwaniu. Każdy z pracowników ma dostęp do renomowanych platform e-learningowych takich jak UN Global Compact Learning Platform Academy i EcoVadis Academy, ponadto na bieżąco wspieramy naszych specjalistów w ich rozwoju zawodowym. Zapewniamy najnowszy sprzęt i narzędzia niezbędne do wykonywania pracy, tak aby każdy z nas mógł komfortowo i bez ograniczeń dążyć do wyznaczonych przez siebie celów zawodowych. Wiemy, że rodzina jest najważniejsza, a work life balance to dla nas nie tylko popularne hasło marketingowe dlatego jesteśmy w trakcie zbierania ofert na prywatną opiekę zdrowotną, aby każdy pracownik mógł zadbać o swoje zdrowie, bez czekania w kolejkach. W naszej organizacji pozarządowej realizujemy nie tylko projekty środowiskowe, ale również socjalne wspierając lokalną społeczność, a w szczególności dzieci i kobiety.  Warto również wspomnieć, że w naszym dwuosobowym zarządzie zachowany jest parytet, a głównym udziałowcem firmy jest kobieta.

Dbając o najwyższe standardy w naszym nowym biurze stworzyliśmy dla naszych pracowników przestrzeń do odpoczynku, jak również przestrzeń rekreacyjno/edukacyjną dla ich dzieci.

Nasza firma jest aktywnym członkiem grupy roboczej, stworzonej przez UN Global Compact, opracowującej standardy przeciwdziałania korupcji w biznesie. Skrupulatnie bierzemy udział w comiesięcznych spotkaniach grupy. Struktura organizacyjna naszej firmy jest klarowna, a każdy z nas zna swoje obowiązki i wie za co odpowiada. Zarząd składający się z Prezesa i Vice Prezeski prowadzi firmę bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w branży, jednocześnie regularnie podnosząc swoje managerskie kompetencje.

Korupcja jest poważną przeszkodą dla rozwoju gospodarczego i społecznego na całym świecie. Ma negatywne skutki dla zrównoważonego rozwoju. Dla firm korupcja utrudnia rozwój biznesu, podnosi koszty i stwarza poważne ryzyko prawne i reputacyjne. 
Chociaż na świecie pojawiają się nowe i ostrzejsze przepisy antykorupcyjne, istotne jest zapobieganie temu zjawisku poprzez stosowanie różnego rodzaju środków zapobiegawczych. 
Dziesiąta zasada UN Global Compact stanowi, że „firmy powinny zwalczać korupcję we wszystkich jej formach, w tym wymuszenia i łapownictwo”. UNGC za​chęca firmy do opracowania polityk i programów, które posłużą realizacji tego celu. W tym dokumencie przedstawiamy jednolite standardy antykorupcyjne, które zostały przygotowane przez UN Global Compact i jego partnerów. Dokument ten ma na celu dostarczyć firmom wskazówek, jak przygotować skuteczny program antykorupcyjny.

W lipcu 2023 zorganizowaliśmy The South Sudan Sustainable Business Summit, spotkanie zrzeszające osoby pełne pasji 
i zaangażowane w wywieranie pozytywnego wpływu na naszą planetę i społeczności. Wybitni delegaci, decydenci, liderzy biznesu i eksperci zebrali się na tym prestiżowym wydarzeniu, aby zagłębić się w sferę zrównoważonego rozwoju i wzrostu gospodarczego Sudanu Południowego.